Stackars, stackars grodan

Varje gång jag är sugen på mycket te så får jag dåligt samvete. Jag börjar hälla upp vattnet men tvekar när det når grodan. Jag vill inte bränna honom. Det gäller en massa andra saker med och är en sådan där grej jag har, som är fantastiskt knäpp enligt andra men för mig är det som bara självklart.
Jag vill inte "göra illa" saker som ser ut som levande varelser. Jag får även lite ångest av att stoppa ägg i en gryta med kokande vatten. Inte för att det skulle blivit någon hönas bebisar, utan mer äggen i sig. Ibland tycker jag även synd om smältande snögubbar..




Kommentarer
Postat av: jenny

hahah, söt du e! :D

2009-12-07 @ 13:54:16
URL: http://babyannebell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hatar också att skada låtsaslevande grejer! Men jag har en lösning på tebekymret. Grönt te bör ju i gemen bryggas i ungefär 70°C. Alltså borde du både av kulinariska skäl och av solidaritet till grodan hälla i lite kallvatten i teet.

2010-02-23 @ 14:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0