Vad har du i struten, gosse?

SHIT. Så fort man trycker på den där skapa inlägg-knappen och det stora, vita skrivfältet dyker upp på skärmen så känner man hur alla små tankar man skrapat ihop i en hög i huvudet flyger i luften. Som om någon öppnat ett fönster och vinden tar med sig tankarna i en virvel. Man hoppar och greppar i luften, men tankarna man lyckats fånga får inget sammanhang längre.
Jag satt hela kvällen igår, täckt i tejpbitar och glitter, och dekorerade lillebrors stjärngosse-strut. På skolan där han går är det inte lucian som är the rockstar utan alla stjärngossar har fria händer med att utforma om så ett fyrverkeri i sin gosse-strut om dem vill. Det slutar oftast med att man står där och bländas av lysrör och blinkande lampor i regnbågens färger utan att ha ett uns om vad de sjunger. Men det är ballt, jag är hedrad att jag fick uppgiften. På en stund ska jag hoppa på en buss och åka ut för att bli bländad än en gång, en sista gång. Grabben går i sjätte klass. Utan att bli sentimental måste jag säga kort att han är den klokaste sjätteklassaren jag känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0