Who are you trying to outshine?

I skenet från sex stycken värmeljus och en klen adventsstjärna (visst blir dem bara större och större?) har jag nu suttit uppkurad på min säng och ätit mandariner. Jag försöker komma på vad jag tänkt på under den senaste halvtimmen- timmen men jag får ingen känsla av igenkännande när jag i huvudet går igenom ämne för ämne som kan ha varit aktuellt. Finns det ett tillstånd där man kan stänga av så till den grad att man inte tänker, men kan käka ett gäng mandariner? Swell! Jag utövar omedveten meditation. Jag vill återgå till julstjärnan för jag tycker att den har haft en oroväckande utveckling de senaste jularna.
Jag fick den jag har utav min mor för ett eller tre år sedan och då tänkte jag att "Geeeez, den täcker ju nästan halva fönstret!" men nu för tiden är det rätt mesigt. Grannen mittemot mitt fönster har en stjärna som är helt bisarr. Den tar inte bara upp hela den inglasade balkongen, den har fler taggar än min stjärna också. Fem taggar har jag. Fem taggar har blinka lilla stjärna-stjärnan, och sex taggar har den utifall att man är jude. Men grannens mastodontstjärna har SJU taggar! Vad försöker ni göra? överglänsa varandra med julpynt? Jag vet, det är ju otroligt mysigt när man går ute på gatan, då granarna och ljusstakarna glimmar ikapp längs vägen. Så klaga är väl det sista jag vill göra. Jag undrar bara varför det gamla julpyntet inte duger? Det är som en tävling, som med allt annat. Man ska ha det senaste.
- Julpynt kan väl inte bli omodernt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0