"Don't wish for it, work for it"

Det finns så mycket jag vill, hela tiden. Det är inte det att jag inte vet vad eller att jag inte kan sätta ord på det. Jag kan sätta ord på alla tankar. Och det är många tankar. Men ibland känns det som om jag vill vara en lite större människa genom att inte "klaga". Som om att uttrycka en önskan istället för att uppfylla den på något sätt skulle vara ett snedsteg. Men till saken hör att jag vet vilka önskningar jag skulle kunna uppfylla. Jag skulle kunna uppfylla dem allihop, mer eller mindre. Jag är inte lat, jag sitter inte och pekar och väntar på att vattenglaset ska sväva över golvet och hamna i min hand. Jag skulle kunna hämta det flera gånger om. För det skulle få mig att må bra, att veta att jag hämtade det själv.
Just den vetskapen gör att det är helt okej att uttrycka en önskan utan att uppfylla den. Det betyder inte att jag tror att någon annan ska göra det åt mig. Varför kan jag inte bara sluta vara så hård mot mig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0