Umeå-Luleå

Jag vaknade av en mansröst i högtalarna "Det har uppståt ett problem och bussen måste stanna här. Men en reservbuss är påväg så var vänliga sitt kvar på denna buss och vänta i 30 min".
Det besvärade inte mig, jag tycker om att åka buss och hade ingen deadline. Jag kan göra precis vad jag vill på en buss. Sova, äta, lyssna på musilk, iakta. Det bästa är att du inte behöver känna någon som helst stress över att göra något åt någonting för man sitter där, i sätet, strandad - men ändå påväg någonstans. Det finns bara nuet och det är helt okej att njuta. Några av mina bästa insikter har slagit till på en buss.
Längst fram på övre våningen i dubbeldäckaren satt ett drös med ungdomar. Gissning: 17-18 år. De tjoade i mun på varandra och såg ut att känna varandra väl, sådär utan och innan. En grupp som har mängder med interna vistar och skämt för att de upplevt så mycket. Saker som blivit minnesvärda för att de var tillsammans, i sin grupp.

Åh vad gemenskap är vackert.


Kommentarer
Postat av: Tina

En gång när jag skulle till kalix sket en trasig buss i att plocka upp mig. så kom en annan buss. som sen mötte upp bussen som tidigare passerade för att ta alla passagerare. Men sen gick även den bussen sönder så då kom ytterligare en buss.

Nu var det så länge sedan men det kan hända att jag fick byta buss en gång till. Det var inte roligt.

2010-01-26 @ 04:03:57
URL: http://kerstintorsten.blogspot.com
Postat av: mellz

Nä, det kan helt klart bli för mycket. du har min sympati!

2010-01-27 @ 00:28:45
URL: http://mistermellz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0