21

Jag har varit lite upptagen med att bli äldre och klokare så nu ska jag dela med mig av min visdom. Nä, skämt åsido, jag känner mig snarare förvirrad. Har du någon aning om hur många som under den här helgen har påpekat hur gammal jag har blivit?

Jag har tänkt på en sak. En av alla miljoner saker jag tänkt på är att i filmer så pratar alla människor samma språk. De träffas, de binder starka band till varandra direkt, de klantar sig, de reder ut det på tre röda och helt plötsligt är de oskiljaktiga. Samma sak gäller karaktärer i huvudpersonernas omgivning. De ger varandra menande blickar, de använder sig av metaforer till höger och vänster och de förstår ALLA varandra. I det verkliga livet så kan man inte förvänta sig att en annan människa ska förstå dina menande blickar och det betyder inte att de inte skulle förstå dig, om du försökte förstå dem först. Sluta döma folk och situationer utifrån hur det generellt brukar se ut, bedöm varje unik individ och situation för sig, för just nu lär vi oss för mycket av att titta på film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0