Enklelbiljett till London, check

Det är definitivt, det är ett faktum. Biljetten är bokad, siktet är inställt och framtiden, den ligger i London. Jag har alltid strävat efter något som inte går att ta på. Något inom mig har saknats och jag har undrat; är det en pryl? Är det en plats? Är det ett husdjur? Är det en bedrift? Är det en person?
Är det en känsla?
Ja, på sätt och vis. Fast egentligen är det ingenting som saknats, utan det som inte stämmer inom mig är flykten. Flykten från känslor, flykten från platser, flykten från personer, konflikter. Jag har alltid drömt om att åka någon annanstans. Om att börja om på nytt i något annat land, i en stad, en annan atmosfär, med en annan känsla, i en annan famn. Men faktum är, att jag nu känner mig så nollställd inombords, så genomarbetad och så ren på något vis att jag faktiskt inte åker till London för att jag är på flykt. Jag vill, åh vad jag vill, dit. Bara någonstans där nya intryck väntar, med nya personer platser och känslor. Jag vill ha allt det jag trott att jag saknat, men inte för att jag är på flykt från det gamla.
Det är sant som jag sagt, att jag är färdig med den här staden. Jag är färdig med dessa gamla känslor och alla gamla konflikter. Jag finner ingen inspiration i allt det gamla längre, men jag skulle för allt i världen aldrig kasta bort det. Allt det gamla ligger mig varmt om hjärtat, men nu vill jag ha ny inspiration. Det är fantastiskt hur jag kan lägga handen på hjärtat och känna en tyngdlös sanning i orden; Det känns så rätt.


Kommentarer
Postat av: Tudda

Jag blir så glad för din skull. Jag vet att du kommer klara dig galant. Du är trygg i dig själv vilket gör att du kommer klara av alla nya situationer, trots att det kan vara jobbigt ibland. Jag hoppas att allt kommer gå bra och att ingenting blir som du tänkt (för då blir det oftast mycket bättre!) - och när du sen återvänder till Sverige vill jag att du bosätter dig i Stockholm (Uppsala är också okej) så jag får krama dig lite oftare. PUSS!

2010-09-28 @ 19:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0