Det löser sig

En av de bästa sakerna jag vet måste vara att driva runt. Missförstå mig rätt, eller nej, du tänker nog rätt. Jag tycker om att göra ingenting, med någon eller några, utan att tänka på vad som kommer hända dagen därpå, till hösten eller när bensinen i bilen tar slut. Det betyder inte att jag inte har ägnat det en tanke, bara att jag bestämt mig för att det inte spelar någon roll. Det kan innefatta att köpa en varmkorv på statoil och äta den med benen dinglandes över en gångtunnel, ta bilen till affären, köpa en påse minimarsmellows och ha krig med dem på parkeringen eller dra en spontan roadtrip till en totalt ointressant bygd och leka gissningslekar på vägen - allt bara för sakens skull.
Jag är en sådan som kan strunta i att jag egentligen behövde den där sista hundralappen eller de där extra timmarna sömn. Vill jag spendera dem där och då så gör jag det. Pengarna på den där pizzan för att gemenskapen är så fantastisk, eller de där timmarna framför brasan mitt i natten fast jag jobbar tidigt. Spontanitet är ingen svaghet, det utesluter inte rationalliteten. Jag törs säga att alla i allmänhet har råd att slösa lite extra på spontaniteten. Ta inte dig själv eller livet på för stort allvar - det löser sig.


Kommentarer
Postat av: linn4thewin

amen to that.

2011-04-22 @ 04:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0