Koh Phangan

Vi har entrat Koh Phangan. Efter att ha lämnat en så välvårdad och paradislik ö som Koh Tao har jag haft lite svårt att skaffa mig ett fint intryck av Koh Phangan. Det är inte det att jag är kräsen, jag är ju för tusan en lort själv, men man har väl vant sig vid semesteridyllen.
Ön är känd för sitt eviga festande, alla moon partys och även ett helt okej utbud av aktiviteter. Innan vi anlände hade vi förstått att ön skulle vara bra mycket större till storleken än Koh Tao, men även detta blev en omställningsfråga. Vi hyrde direkt vespor för hela veckan för även om vi inte bor långt från civilisationen så är precis _allt_ utspritt över hela ön, så taxi hade inte kommit på frågan. Även om jag trivs till fots inser jag att det skulle ta upp allt för mycket tid att ta sig mellan ställena.
Våra bungalows är oförskämt mysiga, det är första stället vi har myggnät och Adde var så skön igår när hon sa; "man känner sig som en prinsessa". Ha-ha..
Eftersom att ön verkar leva av festande turister så ska vi väl inte vara sämre, klart man vill bidra till deras levebrö'! Idag är det halfmoon party, 22a börjar uppvärmningen inför fullmoon med ett moonset party, 25e äger själva fullmooon rum på stranden och tre dagar efter det kommer svallvågorna av det hela att äga rum på The Pirate Bar. Seda rullar det på sådär antar jag. Hade vi vetat om före hur det egentligen såg ut och kändes hade vi förmodligen stannat en längre tid på Koh Tao, turtle island, och anlänt här lagom till full moon. De andra aktiviteterna som finns här ikring är ju faktiskt samma som Koh Tao är känt för så det hade vi kunnat sysselsätta oss med där. MEN, icke att sura för här hänger jag på andra sidan jorden och chillar runt i ballongbrallor, alternativt utan, dagarna i ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0