Fantasy

Jag är världsmästare på att dagdrömma. I dagdrömmarna är jag så bra på en massa saker. Idag när jag cyklade till affären tänkte jag på hur det skulle se ut om jag fick uppfinna en sak som med hjälp av magi kunde göra precis vad som helst. Jag tänkte mig en fick-teleporterare. Den rymdes i fickan och såg ut som en fin sten, men om man höll den hårt i handen kunde man hamna vart man ville. Hur praktiskt?
Men så kom jag på att det vore jättebra att ha en tallriksmodell i fickformat istället. Det vill säga en ihopfällbar mackapär som trollar fram en måltid varje gång man ska äta. Så bra, då slipper jag både laga mat och betala för den. Den var såklart tankestyrd och maten kunde smaka hämtpizza men innehålla lagom med fett å vara proppad med nyttigheter. Perfekt!
Men, så kom jag på hur själviska mina uppfinningar var. Så jag bestämde mig för att jag borde skapa en uppfinning som gör något åt krigen och svälten istället. Nöjd med min osjälviska gärning hoppade jag av cykeln vid affären och gick in för att köpa en påse karameller.
På vägen tillbaka insåg jag att det bara var fantasi, så jag bestämde mig för att det för det första borde gynna mig personligen eftersom att det var min fantasi, och för det andra så var det just fantasi så det fanns ingen regel som sa att jag inte kunde uppfinna en uppfinning som uppfann saker. Sagt och gjort. Alla vinner i min fantasivärld.


fortsätter att punga ut gamla eller stulna bilder


Kommentarer
Postat av: jenny

den där önskningen om tallriksmodellen var ju inte så himla självisk! helt briljant tycker jag. fatta nice det vore... supernyttigt godis borde uppfinnas på dirren!

2011-02-02 @ 07:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0