Jag kommer aldrig flytta hemifrån

Jag landade i Luleå för fyra veckor sedan. Sedan dess har jag varit här igen, men inte hemma. Inga flygplan flyger hem till mig. Det går inga turer dit. Det krävs en annan typ av resa. Hemma är en plats i mitt huvud där jag trivs med att utforska och drömma. Sedan jag kom tillbaka har jag mest svävat runt med skygglappar på sidorna, gjort vad som krävs av mig, men inte någonting utöver det. Jag undrade om någonting hade hänt inom mig som gjort att jag vuxit ifrån min nyfikenhet och börjat stressa över saker jag lovade mig själv att aldrig göra. Men jag har hittat navigationerna, snubblat över dem så fort jag började spendera lite mer tid för mig själv. Sanningen är den att jag aldrig kommer flytta hemifrån. Jag kommer alltid att bo hemma, i flickrummet i mitt huvud, där jag samlar på intryck som jag förvarar i en enda röra, inte på arbetsintyg i prydliga pärmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0