Samla tankar

Jag har alltid ett kollegieblock liggandes vid min laptop för att kunna avlasta min inspiration då den ständigt rinner över.. Jag skulle kunna öppna ett nytt textdokument men det är något visst med att skriva för hand, det säger mer om hur du tänkte. Dessa rutiga kollegieblock från något överskottsbolag med ingen speciell framsida alls fyller jag med allt från arbetstider till de finaste tankarna jag tänker. Tankarna står alla huller om buller, utanför linjerna, i hastigt slarvig handstil och är skrivna med pennor i olika, missmatchade färger.
En dag var jag på akademibokhandeln och köpte mig den finaste anteckningsboken jag kunde hitta, för en dyrare peng, handbunden i brunt och guld.
Till en början var jag för rädd för att börja skriva i den, för den var så fin. Efter ett tag började jag skriva ner tankar jag hade på bussen. Jag hade redan ett par stycken som var skrivna på lite allt möjligt. Jag skrev över dem i min nya, fina bok från allt mellan busskvitton och sms ur min telefon. Jag tog med boken då jag lämnade Luleå och flyttade till London, för jag tänkte att London skulle framkalla många nya tankar.
En gång skrev jag i boken då jag befann mig i London- jag skrev ner bokningsnumret till vårt andra hostel.

Det är ingen idé att planera vart du ska samla dina tankar, för de kommer alltid att komma till dig i otid, utanför linjerna och i olika färger.


Hyde Park, London


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, kikade in på din blogg idag igen (var ett tag sen sist) och det du skrev nu, "Det är ingen idé att planera vart du ska samla dina tankar, för de kommer alltid att komma till dig i otid, utanför linjerna och i olika färger." stämmer så himla bra. Det är så sant. Jag har flera gånger tänkt att jag vill samla mina tanka på ett ställe (och försökt med det också) men det går verkligen inte! de hamnar vart som helst. Men det är som någon sa till mig en gång.. det går inte att göra allt perfekt, och ofta är det just operfektionen som gör det vackert och intressant.



tack iallafall för att du skriver din blogg :)

kram

2011-03-27 @ 13:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0