Energi

Jag saknar att ha min egen energi.
Ibland umgås jag med människor som ger mig energi, och då blir jag lätt som en fjäder igen och skuttar runt och busar i vanlig ordning. Nyfikenheten, fuldansen, falssången, allt kommer tillbaka och jag känner mig bara allmänt närvarande. Men när jag är själv så saknar jag ofta den där energin som bara fanns där av sig själv förut.
Jag vet mycket väl vart all energi går åt. Jag vet inte när vändningen kommer, men jag jobbar på det. Det ligger bara inte i mina händer just nu.
Stundtals är jag lite orolig, men aldrig för att det inte ska vända någonsin. Bara för att jag är en otålig människa som saknar sin energi, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0