In times when the world seems bigger than me

Ibland utmanar jag mig själv genom att inte använda internet eller titta i för många tidningar enbart i syftet att få känna den där känslan av att världen är stor igen. Med internet kan jag åka till andra sidan världen på en millisekund och det är intressant till en början, men efter mer än halva mitt liv hittils med internet och ett antal resor till andra ställen i världen så känner jag att jag gärna hade velat upptäcka världen utan att ha sett den hörn till hörn i små fyrkanter först...
Det är fascinerande att tänka sig något och sedan upptäcka det snarare än att ha tillgång till det tjugofyra timmar om dygnet ifrån sin lilla lägenhet men inte kunna ta på det. Jag vill  bara känna mig liten i världen igen, känna känslan av att det finns något nytt och främmande där ute.
Cairns, Australien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0