Hallå. Jag är hemma.

Vaknar 06:34 och sätter mig upp direkt. Inte trött men inte pigg. Jetlag.
Går ut i köket och börjar koka ägg, använder det nya melodiägget som spelar olika melodier för att tala om när ägget är klart. Väljer melodi nummer två: I wish I was a hen - medium boiled. Får för mig att äta ägg med sked men har inga äggkoppar, kristallglas duger i krig.
Sätter mig på en av de ful-snygga, röda trästolarna vid köksbordet och väntar på att solen ska gå upp, det är inte ett moln på himlen. När den gör det så börjar snön glittra och jag är tacksam över att vara på rätt sida av fönstret, där jag kan se på med sticketofflor på fötterna och en varm kopp te mellan båda händerna.
Hämtar ett block och en penna.

Packa upp flyttlådor
. hänga in i klädkammaren
. gå igenom posten
. gå till soprummet
. diska
. dansa i solskenet medan jag diskar


I'm home.
for tiny treasures

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0