Mitt hjärta önskar ett annat hjärta

Det finns en plats, och ett organ, som är samma sak, som rymmer pojkvänner och flickvänner och mammor och syre och sånt.
De säger att det inte är hjärtat som blir kär, det är huvudet, men det är hjärtat som slår snabbare, gör volter, inte hjärnan.
Ibland säger någon att de inte har plats i sitt liv för kärlek just nu, men det är ljug för där kärleken förvaras får inget annat plats, det är det de kallar för hjärterum.
Så det måste vara hjärtat som blir kär, inte hjärnan, för då hade man haft hjärnrum istället, och det har man ju för många andra saker som man inte är kär i, som hitler och krig till exempel.
Jag tänker på massor med saker varje dag och jag har läst att vi tänker sextiotusen tankar så mitt hjärnrum är fullt.
Men det ekar bland kala väggar i mitt hjärterum, och mitt hjärta önskar ett annat hjärta.
tumblr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0